Măsuri disperate în timpuri grele? Netflix pare să intre în panică
După ultimele măsuri luate de platforma de streaming Netflix, aceștia par să fi intrat într-o fază de panică. Popularitatea platformei a scăzut după ce au decis să elimine account sharing-ul, motiv pentru care se pare că cei de la Netflix iau măsuri disperate.
Mic istoric Netflix
În 1997 Netflix apărea pe piața din SUA având ca domeniu de activitate vânzarea și mai apoi închirierea de DVD-uri (și BluRay mai târziu). 10 ani mai târziu și-au extins activitatea introducând servicii de streaming. Din 2010 au început expansiunea la nivel mondial, prima țară vizată find Canada. America Latină și Caraibe au fost următoarele pe listă. În 2016 Netflix a ajuns să fie prezent în 190 de țări (inclusiv România).
În 2012 s-au alăturat industriei de producție de filme prin House of Cards, primul serial „marcă proprie”. În tot acest timp și-au bucurat abonații oferindu-le atât conținut original cât și materiale licențiate de alte case de producție. Dacă la început un procent covârșitor era reprezentat de producțiile sub licență, până în prezent Netflix a făcut eforturi susținute de a înclina balanța spre materialele producție proprie. Zvonurile sunt ca pânâ în 2027 100% din conținutul platformei să fie reprezentat de producții proprii.
Decizia care a zguduit din temelii Planeta
În februarie 2023 Netflix anunța una din cele mai importante măsuri luate în ultimii ani. După ce o bună bucată de timp au fost susținătorii conceptului de account sharing (având chiar și postări în social media de genul: „Sharing is caring”), la începutul anului 2023 au decis că este timpul să renunțe la acest obicei. Astfel că în februarie au început limitarea accesului la platforma de streaming pentru utilizatorii care nu făceau parte din familia userului principal. (adică cel care plătește contul, cel care este setat ca fiind cont de „acasă”).
Nu a durat mult pentru că în luna mai și utilizatorii din România au căzut „victime” deciziei Netflix. Pe rând toți au început să primească notificări prin care erau rugați să stabilească adresa de domiciliu a utilizatorului. La scurt timp, cei care au dat „skip” acestei notificari s-au trezit că nu mai aveau acces în platformă. La accesarea contului pe televizor erau notificați că televizorul de pe care se logau nu mai făcea parte din familia plătitorului. Așa că erau rugați fie să-și „porteze” utilizatorul într-un cont nou, fie să plătească suplimentar pentru un utilizator. Drept urmare, mulți utilizatori au luat decizia de a renunța la serviciile lor. Și au migrat spre alte soluții.
Măsuri disperate în situații disperate. Bombardarea publicului țintă cu reclame în speranța că se vor întoarce sau că unii noi vor veni
Abandonarea navei, renunțarea la subscripție a unui număr destul de mare de abonați i-a făcut pe cei de la Netflix să recurgă la măsuri „disperate”. Astfel că social media este acum bombardată de reclame la platforma de socializare și nu numai. În ultima perioadă au apărut în social media diverse pagini dedicate atât platformei Netflix cât și filmelor produse de ei. Utilizatorii sunt pur și simplu bombardați de postări sponsorizate (sau recomandate) despre diverse producții în curs de apariție cât și producții existente. Pagini ca: Harvey Specter Quotes (personaj din serialul Netflix „Suits”) apar ca recomandări din ce în ce mai des. De multe ori chiar și atunci când setezi ca neinteresant conținutul sau postarea.
Eu personal am dat întâi unfollow paginii Netflix și de pe contul personal și de pe cel al blogului pe una din rețele. Nu a fost suficient. Am continuat să primesc notificări și recomandări. Pasul următor a fost să blochez pagina de tot. Tot n-am scăpat de ei pentru că au început să apară la recomandări diverse pagini care conțineau numele Netflix în denumire sau care făceau trimitere la diverse seriale proprii.
Mișcare de marketing sau coincidență?
Nu știu sigur dacă asta este o mișcare gândită de cei de la Netflix sau dacă algoritmul rețelelor de socializare a luat-o razna, dar cert este că de când Netflix s-au împușcat în picior (sau oare?) prin acea mișcare și am decis să renunț la serviciile lor, sunt pur și simplu bombardat în social media de conținut de-al lor. Nu este zi să nu scrollez printre pagini de genul: „Stranger Things memes” sau cea de mai sus, pagini de existența cărora până acum nici nu știam. În ultimele 3 săptămâni am numărat nu mai puțin de 35 de pagini de „memes„. Și aproape 15 de „quotes„. Și ce este cel mai interesant: mare parte din acele seriale nici măcar nu le urmăresc. De unele nici nu am auzit până să le văd paginile dedicate.
Poate doar mi se pare mie și ceilalți nu văd atât de multe postări de genul ăsta ca mine. Însă este clar că Netflix a luat act de situația grea prin care trece. Și sigur vor implementa ceva măsuri pentru a mai „drege busuiocul”.
Dacă și tu ai observat acele postări agresive și enervante, te aștept în comentarii. Iar dacă ai lucruri de adăugat subiectului, te aștept cu drag tot în comentarii. E clar că eu nu le știu pe toate. Așa că orice informație suplimentară e binevenită.
Până atunci, vă pupă Costică!
*surse foto: 1,2,3,4,6,7 -Pixabay
5-arhivă personală