Introducere
Salutare! Pentru cei care nu știu deja, am un cont de Tiktok pe care postez întâmplări din magazinul în care lucrez. Povești cu și despre clienții mei așa cum mi le amintesc. Bineînțeles, poveștile sunt puțin „cizelate” pentru a nu dezvălui identitatea clienților mei și nici a retailerului pentru care lucrez. Cum va fi și prima poveste pe care o să v-o spun, despre un produs abandonat de client.
Ei bine, tot urmărind vechile mele clipuri din seriile „Clienții mei” am observat că timpul limitat pe care-l oferă Tiktok pentru conținut strică oarecum multe dintre poveștile spuse și poate stârni unele neînțelegeri. Așa că am decis să transpun în scris toate poveștile spuse de-a lungul timpului. Și nu sunt puține. Doar peste 200 🙂
Prima poveste Clienții mei
Pentru o imagine mai frumoasă a poveștii, vă las aici și clipul făcut pe Tiktok pentru această primă poveste:
După cum v-am spus, lucrez într-un magazin de electronice și electrocasnice unde printre altele mă ocup și de partea de service. Adica eu trimit către service-urile autorizate produsele defecte pe care le preiau colegii mei de la clienți. Datorita acestui aspect toți clienții nemulțumiți trec prin mâinile mele.
Ei bine, o astfel de clientă a venit într-o zi la magazin. Își trimisese telefonul în service și acum voia să-l recupereze. Eu nu eram la munca. Tocmai plecasem acasă după o zi plină. Așa că, al meu coleg care a preluat-o pe clientă m-a sunat să mă informeze că doamna venise după telefon.
Bineînțeles, aspectul ăsta nu era unul care să necesite intervenția mea. Produsele venite din service sunt la îndemâna oricărui angajat pentru a le putea preda chiar și în lipsa mea. Așa că m-am grăbit să-i spun colegului să se descurce singur pentru că eu îmi terminasem tura pe ziua respectivă.
Dar colegul mi-o taie scurt și îmi spune că nu găsește telefonul nicăieri și că de aceea m-a sunat. Îl rog să-mi spună despre ce telefon e vorba iar el îmi spune marca și modelul. După câteva secunde de gândire îi spun că nu recunosc telefonul, că nu-mi amintesc să fi trimis acel telefon recent în service. Așa că-l întreb când a fost preluat în service. Moment în care colegul meu încremenește în telefon și cu greu îmi răspunde: „2019… februarie 2019” ( A se lua în calcul faptul că povestea s-a întâmplat undeva în februarie 2021 și postată pe Tiktok la scurt timp, 1-2 zile).
Produs abandonat, distrus și reciclat
Îi spun colegului să caute printre procesele verbale închise și arhivate. Colegul se conformează și după câteva minute de stat în telefon mă anunță că telefonul a fost găsit. Cel puțin, procesul verbal de distrugere a fost găsit pentru că, la șase luni după ce clienta a fost anunțată că i s-a întors telefonul din service, deoarece nu venise să-l ridice, l-am considerat ca fiind produs abandonat și l-am predat către firma de reciclare.
Telefonul în cauză fusese trimis la service, unde s-a constatat că avea contact cu lichide, fapt ce a dus la anularea garanției (nu, nu era un telefon cu certificare IP68 care ar fi avut o oarecare rezistență la apă). Cei de la service i-au propus clientei reparația contra-cost, dar deoarece a considerat că era prea scump, doamna a refuzat și le-a cerut să trimită telefonul înapoi nereparat. Lucru care s-a și întâmplat. Doar că, după ce telefonul a ajuns înapoi în magazin și noi am înștiințat-o pe clientă de sosirea lui, doamna nu a mai venit după el. Iar acum, după șase luni a venit după el, normal că ai mei colegi au întrebat-o de ce a ignorat toate apelurile și mesajele noastre și n-a venit mai devreme. Iar răspunsul ei a fost unul foarte drăguț: Acum mi-am amintit, acum am venit!
Ei bine, doamna a plecat acasă doar cu o copie după procesul verbal de distrugere. Deși dezamăgită de faptul că nu și-a putut recupera telefonul care oricum era defect, s-a îndreptat spre ieșire liniștită.
Pa pa, produs abandonat!
Dragilor, deși nu există o lege care să specifice clar aspectele astea, în principiu fiecare service sau magazin are o procedură internă prin care, neridicarea unui produs într-o anumită perioadă de timp este considerată abandon. Iar după expirarea acelei perioade, produsul devine în mod automat proprietatea service-ului sau magazinului iar unitatea poate face ce vrea cu respectivul produs abandonat.
Aceste proceduri le sunt transmise clienților prin intermediul procesului verbal de predare-primire, proces verbal pe care îl și semnează atunci când lasă produsul defect la service. De aceea este bine să citiți orice document vi se dă la semnat, indiferent că este vorba despre o trimitere în service, fie că e vorba despre un contract la bancă…
Bun, gata pe azi! Vă aștept și data viitoare la un nou episod din Clientii mei de pe Tiktok, transpus in cuvinte aici pe blog. Vă aștept și în secțiunea de comentarii ca să povestim. Vă pupă Costică!
Pingback:Șpagă. Cât de SEO e cuvântul? - Una-Alta Cu Costică
Pingback:Shopping cu soția? Mai bine nu! - Una-Alta Cu Costică