-Băi, nu mai pot cu oamenii ăștia acri! Uită-te puțin la ei, la fețele lor! Zici că-ți intră în magazin cu gând să te omoare, să te bată! Nimeni nu zâmbește, nimeni nu mai zice „Mulțumesc!”. Toată lumea e grăbită, toți se răstesc la toată lumea. E o imagine atât de gri, atât de sumbră.
sursa: giphy.com
-Da, au niște fețe triste, zici că nu mai au niciun fel de bucurie în viață. Îmi aduc aminte cum acum câțiva ani oamenii veneau în magazin entuziasmați că în sfârșit o să-și cumpere laptopul mult visat sau telefonul pe care-l căutau. Acum nu schițează nici un gest. Nici bucurie, nici supărare, nici nimic. Ți-e și greu să-ți dai seama dacă i-ai vândut produsul care trebuie, dacă este alegerea corectă…
-Exact! Zici că nu mai au niciun motiv de bucurie!
-Păi, hai să le dăm noi un motiv de bucurie. Mi-a venit o idee! Hai să caut ceva pe Google: florărie online… asta e! Cea mai bună idee din câte am avut! Hai să vezi ce surpriză o să le facem!
……………………………………………………………………………………………………….
-Bună ziua! Bine ați venit! Primiți vă rog, din partea noastră această floare, înainte de a vă cumpăra produsul pe care-l căutați. Dacă aveți nevoie de ajutor, echipa noastră vă stă la dispoziție oricând! Mulțumim că ați ales magazinul nostru astăzi!
-Mulțumesc frumos! Ce drăguț din partea voastră! Dar, cu ce ocazie?
-Cu nicio ocazie. Dorim să oferim clienților noștri un zâmbet cald atunci când ne pășesc în magazin.
-Da, chiar mi-ați oferit un zâmbet. Nu am mai primit o floare de mult timp! Vă felicit pentru inițiativă! Sunteți niște oameni speciali!
-Ai văzut, bă? Merge! Primul zâmbet pe ziua de azi! Primul zâmbet pe săptămâna asta! Ce mai!? Ți-am zis eu c-o să meargă! Ți-am zis că oamenii încă mai sunt sensibili la cadouri florale! Hai să continuăm! Azi trebuie să aducem fericirea în magazin!
-Buna ziua, Bine ați venit! Primiți vă rog, din partea noastră această floare…
……………………………………………………………………………………………………………………
-Băieți, vreau să vă felicit din inimă pentru ziua de ieri. Acțiunea voastră nebunească a crescut cifra cu peste 35% față de ziua de vineri a săptămânii trecute! Ați făcut o treabă excelentă! Dar spuneți-mi, cum de v-a venit ideea?
-Păi, domn’ Director, discutam cu băieții și ne plângeam de faptul că oamenii nu mai zâmbesc deloc în magazin. Că nu mai sunt comunicativi. Nu reușeam să dezvoltăm cu ei un dialog constructiv ca să le aflăm nevoile atunci când ne cereau ceva. Așa că, ne-am gândit puțin și am decis să le oferim un motiv de fericire, în speranța că astfel putem să-i deschidem la vorbă. Și așa a fost.
-Bun, dar cum ați făcut? De unde ați adus florile? Apropo, să-mi spuneți cât a costat toată afacerea asta ca să vă dăm banii înapoi.
-După ce am hotărât cum am putea să-i facem pe oameni să zâmbească, am căutat pe net o florărie. I-am găsit pe cei de la Olla, un atelier de creație și aranjamente florale. Ne-a plăcut ce am găsit pe site, i-am sunat și am discutat cu ei. Nu speram să găsim ceea ce aveam noi nevoie însă, când au auzit ce intenționam să facem, au fost atât de entuziasmați încât au acceptat cererea noastră pe loc. Ba, mai mult, ne-au oferit și ajutorul lor. S-au oferit să împartă împreună cu noi florile. A trebuit să le refuzăm ajutorul din cauza unor neînțelegeri cu cei din magazin dar, din dorința de a ne ajuta totuși cumva, ne-au promis că vor atașa pe fiecare fir de floare cu o fundă un cartonaș creponat pe care era scris un mesaj simplu: „Azi zâmbim împreună”. Bineînțeles că am fi putut să apelăm la orice florărie de la colțul străzii, dar ne-am gândit că avem nevoie de flori de calitate, care să nu se ofilească în câteva ore. În magazin este destul de cald, ziua de lucru este destul de lungă, n-am vrut să ajungem pe la amiază și să vedem că florile s-au ofilit. Și cum ei promiteau că florile și aranjamentele florale de la ei rămân fresh minim 7 zile, ne-am gândit că este alegerea perfectă. Și, nici nu trebuia să plecăm din magazin pentru că au serviciu de livrare a produselor la adresă, în aceeași zi. Așa că, după ce am discutat, ne-am făcut cont pe site. Am comandat și joi pe la amiază ni le-au adus. Le-am pus în apă în spate și-am așteptat dimineața.
-Foarte tare, băieți! Și cum au reacționat oamenii?
-Femeile au reacționat foarte bine! S-au bucurat cel mai mult, normal! Doar ele au fost cele care au primit cadourile. Au început să se deschidă la vorbă, s-au relaxat, au discutat cu noi foarte degajat. Nu mai erau grăbite, nervoase sau suspicioase. Am văzut ieri cele mai frumoase zâmbete din cât mi-a fost dat să văd de când lucrez aici. Erau toate extrem de fericite și plăcut surprinse.
-Și domnii?
-Domnii au fost și ei surprinși. Dacă nu erau însoțiți de doamne, se uitau la cele care primeau flori și le admirau zâmbetele.
-Cu reclamațiile cum ați stat?
-Zero! Prima zi, după aproape un an când nimeni n-a avut nicio reclamație la adresa magazinului. Se pare că un gram de fericire i-a făcut să fie mai buni, mai calmi.
-Foarte bine! Bravo! Vă felicit încă o dată! Și pentru că acțiunea voastră a avut un efect atât de benefic magazinului, începând de astăzi o să organizăm în permanență „Vinerea cu flori”. De-acum încolo, în fiecare zi de vineri vom oferi flori doamnelor și domnișoarelor care vin în magazin. Nu o să ne permitem să oferim tuturor, dar presupun că dacă dăm, să zicem… primelor 50 de doamne câte o floare nu e o cheltuială prea mare. Ce ziceți? Vă ocupați de acțiunea asta în continuare?
-Ne ocupăm, domn’ Director, dar nu putem să organizăm și o „Sâmbăta cu bere” pentru domni? Zic și eu așa… să nu se supere domnii că ei nu primesc nimic…
-Mai vedem. Până una-alta, dați-mi și mie site-ul ăla de unde ați comandat flori că azi e ziua neveste-mii și a fetei cea mare și vreau să le comand niște buchete de flori frumoase!
Articol scris pentru proba nr 10 din Super Blog 2016