Salut! Lucrând de o bucată bună de timp în domeniul ăsta vast al vânzărilor mi-am format o oarece experiență în relațiile cu clienții. Așa că aș vrea să vă aduc 8 reguli pe care toooooți clienții ar trebui să le urmeze(NU) atunci când intră intr-un magazin.
1.Niciodată, dar niciodată nu saluta! Intră, du-te direct la vânzător și întreabă-l unde-s „miXterele”. Cu siguranță îi va plăcea asta!
2.Întotdeauna întreabă de preț! Chiar și atunci când produsul are un afis A4 pus în dreptul lui! Ce rost are? El are obligația să-ți spună cât costă!
3.Dacă tot vorbim despre prețuri…vânzătorul o sa te iubească atunci când o să faci pe-a prostul și o să-i ceri să-ți explice cât înseamnă 300 de lei în lei vechi! Ce contează că moneda s-a denominat acum 10 ani? El trebuie să-ți vorbească pe limba ta! Și dacă ești proaspăt venit din Italia…OBLIGATORIU trebuie să știe cursul valutar să-ti spună cât înseamnă în EURO!
4.Desfă câââât mai multe produse de la raft! Ce contează că sunt securizate sau sigilate? Tu trebuie să vezi dacă în grămada aia de miXtere nu este și unul care vine pe fucsia! Și dacă idiotul de vânzător îți spune că toate au culoarea celui expus, să nu-l crezi! El doar vrea ca tu să nu cumperi ce-ți dorești!
5.Niciodată să nu asculți indicațiile vânzătorului. Dacă îți va spune să mergi la bancul de probe în diagonală pe stânga, să știi că nu este decât un plan mârșav de a te trimite după potcoave de cai morți pe pereți. Ia-o în direcția opusă și nu cumva să te uiți stânga-dreapta! Nu ai ce vedea!
6.Ai ajuns la casă. Foarte bine! E meritul tău! Ai 3 clienți în fața ta. Începe să bați energic cu degetele în masă, cât mai zgomotos! Ritmul tău îl va face pe angajat să se miște muult mai repede! Îi place la nebunie sunetul ăla chiar dacă nu lasă să se vadă! Cât stai la rând, nu încercă să fii atent la ce se întâmplă în fața ta. E problema lor, nu te privește pe tine.
7.Când ajungi în fața casierului întreabă-l foarte mirat: ” Aici se plătește?” Sub nicio formă să nu ai banii pregătiți! Scotocitul prin poșetă, portofel, geantă, rucsac îi oferă casierului un moment de respiro pentru care îți va fi recunoscător pe vecie! Iar clienții din spatele tău mai au timp să se răzgândească și să aleagă un produs mai bun! Le faci un serviciu și ar trebui să-ți fie recunoscători cu toții!
8.Pleacă fără să mulțumești. Nu ai de ce să spui așa ceva! Vânzătorii ar trebui să-ți mulțumească pentru că ți-ai pierdut timpul prețios în magazinul lor! Și, foarte important, nu saluta! Dacă nu ai salutat la intrare, ce rost are s-o faci la plecare? Nu-i cunoști pe oamenii ăia! De ce atâtea politețuri?
Bun, Și astea fiind spuse, vă urez spor la cumpărături!
Aaaa, și să nu uit! Am glumit! Nicodată să nu faceți așa într-un magazin! Nu veți realiza decât să atrageți antipatia vânzătorului și a celorlalți clienți din magazin!
Ceau pa, salut!
Exact. Pentru ca vanzatorul nu e om. Vanzatorul e un cal de povara ce nu merita respectul clientilor. Vanzatorul e o sluga care trebuie sa pupe picioare si sa zica sarumana.
Desigur, si eu glumesc.
Semnat, o vanzatoare.
:)) Corect!