LED bun, LED rău?
LED bun, LED rău?

LED bun, LED rău?

     Povestea spune că erau doi prieteni. Foarte buni prieteni. Petreceau foarte mult timp împreună și le plăcea să se distreze la barul studențesc preferat. Într-una din zile, însă, amândoi s-au distrat mai mult decât ar fi trebuit și, după câteva „frozen mango-absolut” au plecat spre casă fericiți. La una din trecerile de pietoni s-au oprit la culoare roșie a semaforului. Tot râzând așa unul de altul și amândoi de oricine, ea l-a apucat pe el defarmacie mână și i-a zis: Hai să traversăm, s-a făcut verde! Vizibil debusolat, prietenul s-a uitat la ea, apoi la semafor și o întreabă: Unde vezi tu verde la semafor? Că e încă roșu! Uite-acolo, în colțul ăla! E verde! replică ea distrată. El se uită în direcța indicată după care îi spune cu toată blândețea pe care a putut: Ești prea beată, femeie! Ăla nu e semafor! Aia e o cruce luminoasă , un afișaj cu led de la o farmacie!
(poveste reală)

     Morala poveștii e simplă: Uneori, reclamele luminoase de pe stradă sunt mai vizibile decât semnele de circulație și chiar decât sistemul de semaforizare din oraș. Acum, nu știu să spun dacă e de bine sau de rău, dar uite cum o reclamă luminoasă era să ne facă pe noi, oameni cinstiți, să încălcăm legea și să traversăm pe roșu…

     Revenind la lucruri mai serioase, de o bucată bună de timp astfel de reclame sunt în viețile noastre din ce în ce mai mult. Tehnologia a avansat și odată cu ea și modurile de IMG_8244ok_decupatpromovare ale afacerilor. Dacă pe vremuri singura „reclamă” era firma de deasupra magazinului pe care scria „Aprozar” sau „Tutungerie”, acum avem o gamă extrem de variată de firme și reclame luminoase care să ia ochii potențialilor clienți. E drept, oamenii au devenit și cumva dependenți de ele. Se simt dezorientați, le vine greu când nu găsesc aceste firme luminoase. Să vă dau un mic exemplu: De curând, am călătorit cu avionul de la Iași spre Cluj. În terminalul aeroportului mă chinuiam să îmi dau seama care-i poarta de îmbarcare. Nu sunt genul de om care să ceară ajutor. Am pretenția că mă descurc de unul singur. Așa că, în lipsa unui panou, unui afiș care să-mi atragă atenția, m-am așezat la coadă, în speranța că sunt în locul potrivit. Greșit. Mă așezasem la coada pentru călătoriile externe. Cum ar fi stat situația dacă găseam o firmă luminoasă, un panou, un monitor de pe care să fi citit informația corectă? Păăăi, n-aș fi pierdut cel puțin 20 de minute așteptând la coada greșită.

     Să vă dau un alt exemplu, de data asta pozitiv. După ce am coborât din avion la Cluj și-am făcut o oră jumate cu autocarul până la Zalău, șoferul a fost destul de amabil să mă lase undeva în apropierea hotelului la care trebuia să mă cazez. Vă spun sincer, hotelul nu e unul extrem de vizibil. E undeva într-o fundătură și ai toate șansele să-l ratezi chiar și cu ajutorul Google Maps. Așa că am umblat cu ochii pe sus doar-doar găsesc, din nou, vreo firmă, o reclamă, un afișaj care să-mi indice că sunt în apropierea lui. Surpriză! Într-un colț de stradă strălucea o reclamă luminoasă  pe care era scris cu roșu numele hotelului. Evrika! Uite cât de ușor găsești lucrurile atunci când sunt semnalizate corect.

IMG_4793ok

     Cum ziceam, în ultima vreme firmele luminoase și reclamele cu afișaje LED sunt din ce în ce mai la îndemână. Trebuie să recunoaștem, e o metodă extrem de utilă atunci când dorești să-ți promovezi afacerea. Pe lângă faptul că o astfel de reclamă este foarte ușor de întreținut, datorită tehnologiei panourilor cu LED consumul de energie este unul foarte scăzut. Au o durată de viață foarte mare și, în funcție de partenerul de la care alegi să achiziționezi și tipul dispozitivului, poți beneficia de o garanție de 3 până la 10 ani.

     Așa că, oricât de enervante ar putea să pară la un moment dat pentru unii, indiferent cât de periculoase ar fi (aparent) pentru cei care fac abuz de „frozen-mango-absolut„, reclamele, panourile luminoase cu LED, afișajele și orice alte dispozitive menite să atragă atenția oamenilor pe stradă, sunt folositoare.

 

Articol pentru proba nr 15 din SuperBlog 2019, probă sponsorizată de

Smarsoft.ro

Un comentariu

  1. Pingback:Proba 15. Tehnologia premium outdoor, din prezent în viitor

Lasă un răspuns