Neața, Matt! Știi ce facem azi, nu? Ieșim la o plimbare aici, pe circuit la Nürburgring. Am primit o sarcină extrem de importantă. Trebuie să scoatem ce-i mai bun dintr-o mașină, să obținem un record de viteză. Azi o scoatem la prima plimbare pe circuit. Nu, nu e voie cu mâncare în mașină! Da, și sandwich-ul cu chiftele tot mâncare e, deci nu ai voie nici cu așa ceva. Nu-mi pasă că-i cel mai bun sandwich pe care l-aș putea mânca vreodată. Împachetează-l înapoi, pune-l în rucsac și du-l în portbagaj.
*surse: pinterest & hondatrading.ro
Hai, repejor, că acuși intrăm pe pistă și acolo n-avem voie să tragem pe dreapta.Cum adică ce mașină e asta? Tu nu te-ai uitat în ce te-ai urcat? Serios? Așa făceai și la Top Gear? E noua Honda Civic Type R! E o doamnă cu apucături de mașină de curse, pentru circuit, dar și pentru stradă. O bijuterie pe roți. Și noi avem azi onoarea să vedem ce poate face.Hai, nu fi măgar! Cum poți să spui că ei au onoarea ca tu să le conduci mașina? Tu nu vezi că ești pe locul din dreapta? Măă, da enervant mai ești! Normal că n-o să conduci tu! Tu o să-mi fii copilot!
Uite, ia de aici harta circuitului și o să trebuiască să mă anunți din timp ce curbe urmează. Eu le-am studiat puțin, am trecut prin fiecare, dar la viteza pe care-o s-o atingem am nevoie de niște ochi în plus. Hai, la drum!
*sursă: rookief1.com
Cum adică merg prea repede? Suntem pe circuit, la naiba! Nu avem decât 190 la oră! În S-ul lui Schumacher se poate și mai mult de atât! Păi dacă viteza asta ți se pare mare, ce-o să te faci când ajungem în linie dreaptă după curba Coca-Cola și atingem viteza de vârf a mașinii? Îmi ceri să trag pe dreapta ca să cobori? Știi, cu bijuteria asta o să rulăm cu 272km/h. Hai, lasă văicăreala și spune-mi un lucru: Tu chiar ești fan Porche? Te întreb pentru că nu văd cum altfel te-ai fi îmbrăcat în halul ăla în episodul din F.R.I.E.N.D.S când erai din cap până-n picioare în Porche. Ha-ha! Citisem undeva că nici măcar nu te-au lăsat să te urci în mașină. Nici în aia nici în cea pe care a primit-o Monica de la taică-su cadou. E adevărat?… Nu vrei să zici. Ești secretos. Nu știu ce ai azi , dar ești extrem de tăcut. Speram să avem parte de-o cursă amuzantă și să îmi povestești chestii mișto, nu să-mi faci observații legat de cum conduc.
De ce nu mi-ai spus că ne apropiem de șicana NGK? Aici trebuia să frânez din timp să intru în curbă cu o viteză mai redusă. Noroc de sistemul ăsta nou de suspensie care îmbunătățește cu mult sistemul de virare și manevrabilitatea că altfel eram în decor cu tine! Mamă, ce-mi place cum a trecut peste șicanele alea! Nici nu le-am simțit! Type R e, cu siguranță, o mașină perfectă pentru curse, dar dacă se comportă așa și pe drum, tare mi-e că mi-aș cumpăra și eu una!
Auzi, tu te mai uiți pe hârtiile alea din când în când? Sau sunt singur în mașina asta? Am trecut linia de start! Pe tronsonul ăsta trebuia să-mi spui s-o calc până la fund, să trag de ea, s-o bag în boală! Uite câte secunde am pierdut din cauza ta! Vezi că urmează „S-ul” Castrol! Ține-te bine că intru violent în viraj! Ce? Nu! Nu oprim! M-ai făcut să pierd un tur degeaba că n-ai fost atent! Stăm pe circuit până obținem cel mai bun timp! Hai, ochii foaia și drumul din față! Tot nu ai de gând să-mi povestești nimic din film, măcar fii util pe post de copilot! Mamă, cât de bine stă pe drum Civic-ul ăsta! Și ce confortabil mă simt în scaun! Nu știu cine a lucrat la habitaclu, dar mă simt ca într-o mașină de F1! Dar și într-o limuzină! Nu pot să mă decid! Ia mâna de pe displayul ăla! Știu că te tentează când îl vezi așa mare și plin de aplicații, dar n-avem timp de muzică! Știi, Matt… pentru un entuziast al mașinilor e puțin cam ciudat că din toată mașina asta genială te interesează doar cum se dă drumul la muzică. Ia, fii atent ce poate să facă jucăria asta. Ține-te bine că o să frânăm! Cine naiba te-a pus să nu porți centura? Unde te crezi? Pe platoul de filmare din față de la Central Perk? Hai, lasă că nu-ți curge sânge din nas! Abia ai atins bordul!
Fii atent! Ai ceas la mână? Bun! Cronometrează! ACUM! Iaaa…. iaaa STOP! Cât a ieșit? 5.8 secunde de la 0 la 100 de km la oră! Dacă nici asta nu te impresionează… Tu știi câte poate să facă mașina asta? E spectaculoasă! Mi se pare cea mai reușită din toate modelele Honda! Nuu, că am citit broșura! Fii atent! 320 de căluți cu un cuplu de 400 de Nm. Suspensie față tip MacPherson pentru manevrabilitate optimizată și reducerea cuplului de torsiune. Suspensie spate independentă multi-link pentru stabilitate la frânare, ai văzut cum a stat pe drum când ai uitat de curba aia și-am pișcat frâna, nu? Nu-ți mai spun mai departe de materiale tactile premium, de climatizare, de sistemul de sunet cu ecran touch de 7 inch și navigație că te văd plictisit.
Ia uite că iar am trecut linia de sosire și n-am reușit să scoatem din mașina asta tot ce poate ea! Ne concentrăm de data asta să obținem un timp excepțional? Hai, că putem! Lasă că ai timp să mănânci după ce terminăm cursa! Nu contează că se răcește sandwich-ul! E bun și rece! N-ai spus tu că e cel mai bun din lume? Dacă-i bun cald, e bun și rece! Hai, cu cât ești mai atent in turul ăsta, cu atât terminăm mai repede și ne oprim! Dacă nu ne iese nici de data asta, ți-am zis… stăm aici pe circuit până ne iese!
Uite-l pe inginerul care a vorbit să facem drive-ul ăsta! Ne face semne de pe margine! Hmm, pare nervos? Tu ce zici? Heey! Da scoate capul de sub bord! Ce te-ascunzi așa? Stai drept! Nu-ți place de el, sau ce? Ți-e rușine în mașina asta? Care-i faza? Cum adică nu știe că ești aici? Păi el a aranjat toată treaba asta! El mi-a propus, chiar, să fac un drive cu tine pe post de copilot! Stai liniștit! Ce faci fața aia mirată la mine?
Doamne, deci m-am îndrăgostit de mașina asta! Când am văzut pe net reclamă că noua Honda Civic e de vânzare, eram puțin sceptic. Mă întrebam ce-ar putea să aibă atât de special, la cât de mișto era reclama, dar acum, după ce m-am urcat în ea, după ce am văzut cum stă pe șosea, cum toarce, cum virează, cum mă simt pe scaunul ăsta… abia aștept să ajung acasă și să mă apuc să caut pe la dealeri oferte pentru Honda asta!
Zi, ce timp am scos! E perfeect! Cel mai bun pe care l-a scos Civic Type R pe circuitul ăsta, știai? Văd că mi-ai purtat noroc! Bine, hai c-am terminat joaca. Mergem la boxe cu ea. Uite-l pe inginer, din nou. Ai dreptate, pare nervos. Stai aici că merg eu să vorbesc cu el…
-Ce faci domnule? Te-așteaptă copilotul de cinnșe minute la boxe și tu ai luat mașina pe circuit de unul singur? Păi așa ne-a fost vorba? Nu ți-am spus că o primești doar daca iei cu tine un copilot?
-Ce vorbesti? Copilotul e cu mine în mașină și a fost cu mine tot timpul! Apropo, a fost o idee excelentă să vorbești cu Matt LeBlanc să mă însoțească. Nu știu de unde-ai aflat că sunt mare fan, dar mulțumesc pentru surpriză! A fost el cam plictisitor, dar să dai o tură pe Nürburgring într-o Honda Civic Type R și să-l ai îndreapta și pe Joey… e de nedescris! Mulțumesc!
-Care Matt, omule? Care Joey? Tu trebuia să mergi pe circuit cu pilotul nostru de încercări! Pe cine naiba ai luat în mașină cu tine? Doamne! ăla-i Hans, portarul de noapte de aici de la circuit! Ce caută cu tine în Honda?
-Cum Hans? Ăla-i Matt LeBlanc! Actorul care l-a jucat pe Joey în F.R.I.E.N.D.S, a fost de atâtea ori la Top Gear!
-Nu, domnule! E Hans! E portarul de noapte al circuitului. Lucrează aici de peste cinșpe ani. Îl cunosc prea bine! Dar acum, că stau să mă uit la el, să știi că ai dreptate… seamănă puțin cu Joey…
– Aaaaa… Haaaans… Ooh! Acum totul are sens!
Articol pentru Proba nr 2 din SuperBlog 2019, probă sponsorizată de
Honda Trading România
Pingback:Proba 2. La volanul Honda Civic Type R – Amintiri cu un record de viteză